fredag, mai 13, 2005

- Bare stikk! - Dagbladet.no

- Bare stikk! - Dagbladet.no

Dette tar opp ett hett ema i dagens helse situasjon, nemlig akupunktur og hva/hvilken helsebringende effekt det gir. Personlig så mener jeg at akupunktur ikke har noen dokumentert effekt. Noen folk merker at det hjelper, men noen merker det ikke, og denne artikkelen i Dagbladet beviser akkurat dette problemet.

Hvis denne artikkelen egentlig har rett så kan du bli frisk uansett hvor på kroppen du stikkes, eller merke ingen bedring overhodet. Jeg tror heller at hvis du er positivt til å bli frisk, så blir du til slutt frisk. Denne forskningen gikk kun på migrene, og kan kun derfor rettes mot migrene pasienter.

Jeg hadde hatt et kjempegodt forslag til migrene pasienter. Jeg selv er oppvokst i Karasjok, og som jeg husker så var det nesten ingen som var plaget med migrene der sommerstid. Med denne forsknings rapporten har vi svaret. Som man burde tenke seg så er det svært mye mygg i Karasjok på sommerstid, og alle vet at mygg stikker og suger ut blod fra kroppen. Altså myggen har fungert som en personlig akupunktør i Karasjok, og her kommer min ide inn. Hva med å starte opp en helsefarm i Karasjok mot migrene kun på sommerstid? Hvis dette ikke hjelper, så kan man jo ta pasientene med på en rekreasjons tur opp i Karasjohka elven. Der vet jeg, og alle fiskere som har fisket der at det er masse mygg, og tøm bygda for mygg middel, fordi alle vet jo at myggen ikke stikker lokalbefolkningen. Der ser dere en idiotsikker forretnings hemmelighet. :)