søndag, april 22, 2007

Ferie I Portugal, part 2.

Har nå vært en uke her i Gale, Albufeira, Algarve, Portugal og har stortrivdes her nede selv om Mellet har vært stort sett syk denne uken, men disse 2 siste dagene har formen hans kommet tilbake. I dag har vi vært på Algarves største kjøpesenter. Senteret var stort og det var synd vi bare ble der et par timer, skule ha vært der lengre, men når man får skyss av hotellet så må man holde timeplanen til utfluktene. Kjøreturen dit fra hotellet tok en et kvarter, og sjaføren sa at en taxi tur dit koster omtrent 12 euro.

Det som er kjempefint med hotellet vi bor på er at vi har et svæært basseng i hagen, og et barne basseng like ved siden av som Mellet bruker å plaske i. Nå som Mellet har blitt frisk så er det Majja sin tur med å få en liten sykdom. Majja har helt siden i går hatt feber og vondt i magen, og det er ikke helt hyggelig å ha en skrikende 3 måneders gammel jente. Får håpe hun blir kvitt omgangsyken ganske fort for Cathrine har tenkt å ta en ridetur med en hest og jeg blir å passe begge 2 i et par timer.

Ellers så må jeg si meg meget fornøyd med dette hotellet. Vi har en liten leilighet ved siden av Hapimag hotellet hvor det er trådløs forbindelse. Så jeg må ta meg en times internet "fri" på basseng baren hvor jeg sitter akkurat nå. Pils og trådløs forbindelse med muligheter for å ta en røyk er ikke så ille, det er bare prisen for en times forbindelse som er litt stiv. 5 euro timen er uhyggelig dyrt, og trådløse nett er ikke så mye utbredt her nede. På fredag, dagen før vi tar flyet tilbake til gardermoen skal vi ta en liten utflukt til zoomarine som Mellet har gledet seg så mye til, så det blir fint. :)