søndag, desember 10, 2006

Gamle minner....

Jeg lovte min kjære samboer å legge meg tidlig inatt, men ble sittende ved datamaskinen og høre på musikk og hørte tilfeldigvis på bandet "The Black Crowes" med sangen "Remedy" og lurte på om de var oppløst nå siden jeg ikke har hørt noe fra dem på lenge. Så jeg googlet litt på bandet og fikk hjemmesiden deres fram. Der leste jeg at de kommer med en ny plate i 2007 og så litt rundt på siden deres. Der fant jeg også en konsert historie. Jeg har hørt kråkene to ganger i levende livet og linken her er den første gangen jeg hørte dem.

Husker at vi gutta boys fra Karasjok dro sommeren '91 ned til Oslo/Kjøben, og jeg og avdøde Stein Erik/Armand var på denne konserten. Noen dager senere var vi to, Piera, Ken-Magne og Norleif på "Monsters Of Rock" konserten i Kjøben hvor de også spilte. Kjøben oppholdet ble spesielt fordi vi guta boys fra Karasjok traff på Metallicas tekninker "Big Mick" på Istedgate i Kjøben, og fikk gratis biletter til konserten, med back stage passes og hele greia. Vi traff Metallica gutta etter konserten backstage, og hilste på alle.

Det var en skikkelig tur. :)