tirsdag, august 02, 2005

hmmmmm

har fått opp Cathrines maskin som er min gamle pc med et ecs k7s5a hovedkort som har et problem. Den har en flashet bios som legger MAC adressen som 0000000000, altså ikke en gyldig addresse til hovedkortet. Her på denne url'en ligger en guide til å hvordan legge inn en gyldig adresse til hovedkortet, som behøves når man skal bruke en trådløs router. Har ogaå kjøpt en trådløs router av merket Jensen Wireless High Speed Router II som ser ut til å ha en meget dårlig rekkevidde og den resetter seg hele tiden. Bare trøbbel med andre ord.

Cathrine liker ikke at jeg bruker så mye tid på å rette opp diverse hardware problemer. For det første er det hennes maskin som har dette nevnte problemet med den jævla MAC adressen som er borte og den Jensen routeren ser ut til å trenge en gyldig MAC adresse. Så har vi det problemet på hennes maskin at hun har en harddisk som ikke funkerr. Det er en 80 GB som har tatt kvelden som er på denne maskinen, så jeg kan kun boote opp med diverse live linux cd'err som er meget hendig å ha liggende rundtomkring. Favoritten er Knoppix siden den har en printer driver til min printer som funkerr, som er en Apollo P-1200 (svart blekk patron).

Så har vi et stort problem med min hovedmaskin som er en AMD Athlon XP-M 2400+ prosessor med en Thermaltake Big Water Cooler som pumpen har sluttet å funke og ser ut til å ha brent opp prosessoren i samme slengen. Så nå har endelig min helt Ronald dukket opp og slått fast at det er pumpen som har gått på vannkjølingen min, så nå er det bare å sende den defekte pumpen tilbake til psdata hvor jeg kjøpte vannkjøling settet til thermaltake. Så har vi da det problemet at jeg må få printet ut en pdf fil på Cathrines linux maskin som ikke ser ut til å like at jeg har en svart blekk patron på min apollo printer.

Huff, huff. Det er bare trøbbel med data og ferien min er snart slutt og jeg skal da gå tilbake til min jobb som er å reparere eller bygge data til andre folk...... :)