fredag, juli 01, 2005

Carputer.no

Carputer.no

Har chattet med Ronald og han var tvilende til mitt nye prosjekt med å bygge meg en data til å avspille av musikk og filmer i bilen og sa at hvorfor ikke bare kjøpe seg en iPod og koble den til anlegget som Mathis har gjort. Jeg var heller tvilende til dette prosjektet fordi da ble utgiftende minst like store, jeg må altså få meg en iPod med minst 40 GB plass og må oppgradere anlegget mitt med flere tusen kroner for å få "trøkk" i bilen, og da er allerede utgiftene så store at hvorfor ikke kjøpe seg en data til bilen hvor man i tilegg kan se få filmer, spille og surfe fra bilen?

Carputer har et slikt system tilgjengelig, men i tilegg til dette systemet så må man jo kjøpe seg en skjerm og et trådløst kort hvor man kan bruke de trådløse sonene. Og her i norge er over 70% av alle trådløse sonene usikret så man kan surfe så å si gratis i tett befolkete områder.

Det man trenger da er jo bare et hovedkort, helst et mini-itx hovedkort med alt på plass, hd, minne og et wlan kort. Dette skal være mulig å få inn i en liten bil.... :)

Dette prosjektet hadde vært stilig å få gjennført...... :)