søndag, mai 29, 2005

- Et steg i riktig retning - Dagbladet.no

- Et steg i riktig retning - Dagbladet.no

Var på "Nye Alfheim" og så denne kampen litt tidligere idag og fikk se Tromsø med "Den nye Luftens Baron", Hans Åge Yndestad, nikke Tromsø i ledelsen fortjent etter 26 minutter ute i første omgang. Ble ringt opp av Geir Taarnesvik og spurt om jeg ville bli med på kamp, og siden jeg ikke hadde sett hvordan Alfheim ble seende ut etter ombyggingen hvor de har installert sitteplasser til alle, så takket jeg ja. Jeg, Geir og Anders Oppdahl var å så på at Lillestrøm klarte på den ene sjansen de hadde å score, så det var ufortjetent at bortelaget fikk ett poeng. Lars Iver Strand hadde ikke sin dag i dag og spilte elendig, og dommeren hadde noen tvilsomme dømminger som ikke gikk i Tromsøs favør, så jeg fikk meget lyst til å rope ut "Vi vet hvor du bor!" til dommeren for hans elendige innsats i denne kampen.

På fredag i denne uken var jeg også å leset inn det første kappittelet av boken "Gieiddaniehku", som er oversatt på samisk av Ravna Magga Lukkari. Boken "Gieiddaniehku" er den samiske tittelen til boken "Ravnedrøm" skrevet av Dag Ove Johansen. Boken handler om de samiske som reiste over sent på 1890 tallet til Alaska for å hjelpe inuittene med reindrift. Fortalte også til Eva Jeanett Iversen at han som har satt igang dette prøveprosjektet med denne lydboken, Geir Tore Vildgren, leter også etter noen som kan joike til musikken som er laget til denne lydboken og fikk henne til å møte opp nå på fredag til innspilling ved Radio Tromsøs lokaler i Bankgata i Tromsø sentrum hvor jeg leset inn det første kappittelet på samsik.

ps. Mellet tok også sitt første skritt i dag uten hjelp. Han reiste seg opp på to ben hvor han holdt på en cd med begge sine hender og da så både jeg og Cathrine han ta ett skritt framover holdende på cd'en. Mellet ble sikkert så forskrekket at han satt seg resolutt på baken etter dette skrittet. :)

Han kan også ett ord bevisst og det er ordet "Ha Det!" og han vinker ennå med handa som man bruker å ønske noen farvel. Dette har han kunnet siden begynnelsen av April hvor han vinket med en hand og sa "Ha Det!" til meg en Mandags morgen jeg skulle på jobb. Så det er store framskritt han har gjort på så kort tid. :)